Jag känner, alltså bloggar jag

"Så Liv, berätta lite om dig själv!" brukar vara bland det värsta jag kan kan tänka mig att höra från personer jag inte känner så väl. (Lägg till detta på en arbetsintervju så ska du mig nervös!) Men okej då. Jag gör ett tappert försök.....

Jag är 30 år. Bor tillsammans med min söta familj som innehåller 2 barn och en make. Alla familjer har fåniga smeknamn, likaså vi. Jag är Gummi, han Gubbi och barnen är Dullen och Sötgubben. När vi är utom hemmets väggar lystrar vi till Liv, Peter, William och Filip.

Jag är utbildad lärare och fritidsledare. Maken är webbdesigner. Men vi jobbar inte som det vi har utbildning till. Jag har varit några omgångar i vården och maken jobbar på ett stort företag här i stan med kommunikation. Jag väntar fortfarande på DET lärarjobbet. Tyvärr är det lite svårt just nu men det kommer tids nog.

Om mig som person så är jag envis, tjurskallig, kan vara brutalt ärlig samtidigt som jag kan vara konflikträdd. Jag gillar ledarrollen och vara i centrum men gillar lika mycket att ta ett steg tillbaka och betrakta. Människor och människors beteenden är jag nästintill sjukligt fascinerad av. Ett annat stort intresse är samhällsfrågor och vetenskapliga program. Gäsp, kan några tycka. Men för mig finns det inget bättre än att förstå skeenden, orsak-verkan. Om jag ska välja parti så lutar jag åt vänster. Jag ställer mig kritisk till hela konsumtionssamhället och kapitalismen och ....(här kan jag fortsätta tills jag blir blå)

Andlig och humanist. Med åsikter som många skakar på huvudet åt, men jag blir tacksam när man blir lyssnad på.

Antagligen låter detta något pretto, men jag lovar, jag är inte så tung som jag låter ;)


Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Äntligen!! :-)

2009-05-26 @ 12:07:01
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: liv

denna gången för att stanna! har landat :) kram på dig!

2009-05-26 @ 12:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0