Nu har vi landat i alla rutiner

barnen stortrivs på dagis/förskoleklass! Jag kan inte annat än sträcka på mig när jag ser hur gott de mår och hur bra de funkar ihop med de andra barnen. Filip har redan fått två nya bästisar och William sa igår vid kvällsfikat:

"Mamma, jag trivs verkligen med allt. Jättetrivs." Och så ett jätteleende på det. Så ärligt och så fint.

Peters nya jobbtider är också en stor fördel för hela familjen. Han får vara med med barnen och vi hinner göra en massa på dagarna, samt att barnen inte behöver gå så långa dagar.

Jag har nyss gått in i vecka 34. Det känns. Jag måste sova mycket mera, tog mig en tupplur mitt på dagen i ca 1 timme men skulle kunna sova ännu mera. Jag har små projekt varje dag, som tvättdag, sygardinerdag, städdag osv. För det är stört omöjligt att klämma in en massa aktiviteter på en och samma dag. Fogarna är litelite bättre men det beror nog på att bebisen sjunkit ner i bäckenet. Jag väntar på att värkarna drar igång nångång om 3-4 veckor, så känns det i kroppen.

Jag har varit lite rädd för att värdena ska börja spöka med mig och jag ska bli inlagd som förra gångerna men jag ska inte oroa mig i onödan. Det ligger och gnager i bakhuvudet likförbaskat....men sker det så sker det. Jag känner mig starkare mentalt denna gången också.

Det kommer att bli en bra höst det här.

cup-of-tea.jpg cup of tea image by maeismyname

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Lättare sagt än gjort att vila när man vill hinna med att göra så mkt. Och ja, det kommer bli en fantastisk höst!

2009-08-31 @ 11:47:06
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0