Sommarlov!!

Jag kan inte fatta det ännu, P har semester nu och kidsen har ett lååångt sommarlov fram till augusti. Så härligt! Barnen har inte klätt på sig ännu, vi har ätit en långsam frulle och sett på Bolibompa. Långsammare lunk :)

Jag har fått bak- och matmani och slukar alla bilder och recept som kommer i min väg. En lite annorlunda form av "boande" under denna graviditeten, men det är roligt!





Jag tänkte göra filmjölkslimpa igårkväll men såg att det saknades bikarbonat så maken är på intåg med det snart.

Här är ett recept som är lättlagat, går på ett kick:

Filmjölkslimpa 1 bröd

3 dl rågsikt
3 dl grahamsmjöl
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk salt 2 tsk bokarbonat
1 1/2 dl lingonsylt
1/2 sirap
3 dl filmjölk (laktosfri för oss)

Värm ugnen till 175 grader. Mät upp mjöl, salt och bikarbonat i en bunke. Tillsätt sylt, sirap och filen. Arbeta ihop snabbt. Lägg i en smord form och släta till den. Grädda i nedre delen av ugnen ca 1 timme. Låt kallna på galler under bakduk.




Musik är ett måste när man bakar! För sommarkänslan ska bli på topp så lyssnar jag på lite Ella och jazzar runt med mjölet:

 Mmmm

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Gla misommar på dig! Kram

2009-06-18 @ 13:17:46
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0