Långtradarchaffisar och choklad.

Det känns verkligen att det börjar närma sig med förlossningen. Jag går in i v 36 nu. Måste bara berätta om min konstiga natt. Jag vaknade vid 3 av att det kändes konstigt i magen, fattade efter ett tag att det var sammandragningar jag kände. Halvslumrade om igen för att bara vakna 10 min senare av ännu en sammandragning..och så fortsatte det ända fram till kl 7 imorse. Mitt i all denna halvslummer lyckades jag börja drömma. Jag drömde att jag ringde förlossningen och sa att:

"Nu måste jag verkligen komma in, jag har förvärkar! Skicka en ambulans! (Peter var spårlöst försvunnen)"
De: Tyvärr har vi bara en långtradare som kan komma och hämta upp men det gör väl inget?
Jag: Nä, ok då. Skicka honom.

Varpå långtradarchaffisen svänger förbi och säger på  bred bondska att han inte kan köra mig ända fram till bb utan släpper av mig någon km innan för han har så bråttomt. Ok, tycker jag. (?) Sen när jag kommer fram till bb så ler alla sköterskor åt mig men säger att de inte har tid med mig alls för de har fullbelagt. Överallt ligger det patienter som inte har något som helst med födande att göra...
Jag vaknar kallsvettig och helt slut efter att ha sovit helkasst halva natten. Förmiddagen var likadan, massa sammandragningar och jag känner mig skum i huvudet.

Manad på av drömmen och alla känningar drog jag och maken nyss iväg och handlade det allra sista till bb-väskan, som bebismössa, resekit med duschcreme och shampoo och bebissockar. Och choklad ♥ såklart. Det måste man ha när man föder.

 

Bara att hålla en tumme för att slippa åka Spendrupslastbil in


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0